11 yerel gazeteden 22 katılımcı sertifikalarını aldı

Basın İlan Kurumu (BİK) tarafından hazırlanan ve Güney Ege Kalkınma Ajansı’nın (GEKA) desteklediği “Yerel Gazetelerde Dijital Reklamcılığın Geliştirilmesi Eğitimi”, Denizli’de tamamlandı. 11 yerel gazeteden programa katılan 22 basın çalışanı, iki gün süren eğitim sonunda sertifikalarını aldı.

Eklenme: 14 Mart 2018 - 18:27 / Son Güncelleme: 15 Mart 2018 - 8:48 / Editör: Ferhat Esnek

Yerel gazetelerin desteklenmesi, bu gazetelerin varlıklarını devam ettirebilmesi, yerel ekonominin gelişebilmesi ve istihdamın artırılması için hazırlanan eğitim programı tamamlandı. İki gün süren program sonunda Denizli Gazeteciler Cemiyeti (DGC) İlyas Haytan Salonu’nda sertifika töreni düzenlendi. Törene, Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdür Yardımcısı Cem Elçin, BİK Denizli Şube Müdürü Mesut Kezer, DGC Başkanı Osman Nuri Boyacı katıldı.

BİK Genel Müdür Yardımcısı Cem Elçin, sertifika töreninde yaptığı konuşmasında yerel gazetelerde dijital reklamcılığın önemine değinerek “Tek başına resmi ilan geliri yazılı basın sektörünün kalkınması ve yaşamını devam ettirebilmesi için yeterli olmamaktadır. Basın İlan Kurumu’nun bu ve benzeri projelerdeki öncelikli amacı da yerel gazeteleri sadece resmi ilan gelirlerinden değil, ticari reklam gibi önemli bir gelir kaynağından da pay alabilir konuma getirmek ve dijital reklam piyasalarına da paydaş olmalarını sağlamaktır. Kurum olarak hem gazetelerin kâğıt basılı sayılarının içerik kalitesini ve tirajlarını artırmaya çalışıyoruz hem de gazetelerin dijital yayıncılığını güçlendirmek istiyoruz” dedi.

BİK Genel Müdür Yardımcısı Elçin, basın çalışanlarına sertifikalarını verdi.

Elçin, konuşmasının ardından ‘Dijitalleşmenin Dünü, Bugünü ve Geleceği’, ‘Türkiye’de ve Dünyada Reklamcılık Olgusu, Dijital Reklam ve Reklamcılık’, ‘Reklamcılıkta Araştırma Tasarımı ve Etki Ölçümü’ konularında eğitim alan 11 yerel gazeteden 22 katılımcıya sertifikalarını verdi.