Animasyon, çizgi film ve dijital oyun akademisi açıldı

Gösterge Bilim ve Sanat Akademisi(GBSA) kurucusu Dağdemir:”Görsel iletişim materyallerinin üretilmesi, karşı tarafın nasıl anladığı ve nasıl yorumlandığı üzerine çalışmalar yapıyoruz”İSTANBUL (AA/bik.gov.tr) – Gösterge Bilim ve Sanat Akademisi (GBSA), animasyon, çizgi film ve dijital oyun eğitimlerine başladı. Ataşehir’de başlattıkları faaliyetlere ilişkin AA muhabirine açıklama yapan akademinin kurucusu Erdem Dağdemir, akademide, bilim ve sanat bağlamında “anlama”, “öğrenme” […]

Eklenme: 30 Kasım 2015 - 13:40 / Son Güncelleme: 29 Temmuz 2017 - 22:52 / Editör: BIK

Gösterge Bilim ve Sanat Akademisi(GBSA) kurucusu Dağdemir:”Görsel iletişim materyallerinin üretilmesi, karşı tarafın nasıl anladığı ve nasıl yorumlandığı üzerine çalışmalar yapıyoruz”İSTANBUL (AA/bik.gov.tr) – Gösterge Bilim ve Sanat Akademisi (GBSA), animasyon, çizgi film ve dijital oyun eğitimlerine başladı.

Ataşehir’de başlattıkları faaliyetlere ilişkin AA muhabirine açıklama yapan akademinin kurucusu Erdem Dağdemir, akademide, bilim ve sanat bağlamında “anlama”, “öğrenme” ve “yorumlama” üzerine eğitim vermek istediklerini kaydetti.

Dağdemir, dünyanın dijitale doğru gittiğini belirterek, “Oyun oynadığımızda ve bir çizgi film izlediğimizde duygu durumlarına geçiyoruz. Burada karşı tarafta oyunu oynayan veya çizgi filmi izleyen kişilerin duygu durumlarının incelemelerini yapıyoruz. Göz hareketlerini izliyoruz mesela. Bunda birazcık da nörobilimden yararlanıyoruz” ifadelerini kullandı.

Görsel iletişim alanında üretme, anlama ve yorumlama biçimleri üzerine çalıştıklarının altını çizen Dağdemir, “Görsel iletişim materyallerinin üretilmesi, karşı tarafın nasıl anladığı ve nasıl yorumlandığı üzerine çalışmalar yapıyoruz. Bununla alakalı bir sanat ekibi oluşturuluyor” dedi.

Dağdemir, kara kalem çizimleriyle başladıkları eğitimin, 2 ve 3 boyutlu çizimlerle devam ettiğini söyleyerek, şunları kaydetti:

“Burayı bir bütün olarak düşünün. Bütünün içerisinde çizgi film de yapılıyor. Bütünü de şöyle düşünün, karakalemden başladı, 2 boyutlu çizimlere geçti. Ardından 3 boyuta taşıdı. Işığı ve rengini koydu. Sonraki basamakta bunu kodladığınız andan itibaren, bu oyun olur. Senaryo anlamında giderseniz, animasyon, çizgi film olur.”

“Türkiye’de, 250 milyon liralık bir oyun sektörü var”

Türkiye’de oyun sektörünün çok fazla gelişmediğine vurgu yapan Dağdemir, “Baktığınızda dünyanın en genç nüfuslarından birine sahibiz. Bizim en çok çalışma yaptığımız alan, gençlerin istihdam edilmesi. Buraya gelsin, eğitimini alsın ama bizim anlaşmalı olduğumuz yerlerde de istihdam olsun. Mesela projelerimizin içine de kendi projeleri içerisine de dahil olabilirler. Türkiye’de şu anda, 250 milyon liralık bir oyun sektörü var. Çok da bilinmemesine rağmen, ağırlıklı olarak aplikasyon üzerinde piyasa var. Aplikasyon daha çok satıyor şu anda. Diğerlerini yapma imkanı bulamadıkları için yapamıyorlar zaten” diye konuştu.

GBSA kurucusu Dağdemir, akademide eğitim alan gençlerin, çizimden başlayarak, oyun yapmaya başladıklarını, sinema ve televizyon sektöründe jenerik hazırlama, jeneriklerin oluşumu, görsel efektler, çizgi film, animasyon ve reklam hazırlayabilecek duruma geldiklerini aktardı.

Eğitimlerin ikinci basamağının çizgi film üzerine olduğunu dile getiren Dağdemir, Türkiye’de çok fazla çizgi sinema üzerine çalışma yapılmadığına da dikkati çekti.

Erdem Dağdemir, sadece bir mesaj oluşturup onu sunmak yerine, mesajın karşı tarafta nasıl algılandığı üzerinde de çalışmak istediklerini söyledi.

Muhabir: Hilal Uştuk

MU