Basın Hayatı 37. Sayı

Değerli Basın Hayatı Okurları

Eklenme: 1 Ağustos 2017 - 14:30 / Son Güncelleme: 1 Ağustos 2017 - 14:30 / Editör: Ufuk Küçükyılmaz

Her sayımızda Basın İlan Kurumu’nun görev alanlarına dair bilgilendirmelere, Kurumumuzdan haberlere, sektörel sorunlara ve çözüm önerilerine, sektörü etkileyen teknolojik gelişmelere yer vermeyi hedefliyoruz. Elinizdeki  bu yeni sayımızda gazetelerin en önemli gelir kaynaklarından birisi reklam konusuna bilhassa yerel basın penceresinden geniş bir yer ayırarak sektörün ileri gelenleri başta olmak üzere ilgili kesimlerin görüşlerine başvurduk.

Bizi en fazla heyecanlandıran projelerimizden biri olan “Yeni Nesil Gazetecilik Eğitim Programı” bitti ve Başbakan Yardımcımız Prof. Dr. Numan Kurtulmuş’un katılımıyla öğrencilerimize sertifikaları bir törenle takdim edildi. Sayın Kurtulmuş’un bu sertifika töreninde yaptığı konuşmasında “Ülkeler için medya özellikle basın o ülkenin en önemli yumuşak güçlerinden birisidir. Bir ülkenin gücü sadece ekonomik, askeri, kişi başına düşen milli geliri ile ölçülmez. Bir ülkenin hem kalkınmasına, hem tanıtılmasına, hem de o ülkenin kültürünü ve medeniyetini çoğaltan nitelikli bir medyanın varlığı o ülkenin en önemli güçlerinden birisidir.” demek suretiyle basınımızın gelişip güçlenmesinde, nitelikli gezetecilerin sektörde istihdam edilebilmelerinin önemini vurgulamış oldular. Bu faaliyetlerimizin devamlılığını sağlamak bakımından Sayın Bakanımızın bu mesajının bizler için teşvik edici olduğunu belirtmek isterim. Haftalarca süren bir eğitim programından sonra 50 gencimize İŞKUR işbirliğiyle gazetelerde staj ve istihdam alanının açılmış olmasının mutluluğunu yaşıyoruz.

Basın İlan Kurumu asli görevi olan resmî ilanların gazetelerde yayımına aracılık görevi ve işlevinin sürdürülmesinin yanı sıra bilişim teknolojilerinin sunmakta olduğu imkanlardan yararlanarak resmi ilanların internette de duyurulması yönündeki teknik alt yapı çalışmalarını tamamlayarak uygulamaya koymuştur. Bu çalışmalar hem gazetelerin ek kaynak almaları hem de dijitale dönüşmeleri için önemli adımlardan biri olmuştur.

Basın ve reklam, medya ve reklamveren ilişkileri; yerel basında reklam ve ilan; dijital reklamlar gibi konuları dergimizde detaylı olarak inceledik. Bu bilgilendirmelerle birlikte sektörün dönüşümüne bilgi anlamında katkı sunmak gayreti içindeyiz.

Özgün, nitelikli ve alana katkı sağlayacağını umduğumuz 37. sayımızın ilgi ile karşılanacağını umuyorum. Her zaman olduğu gibi görüş ve tavsiyelerinizin bizim için değerli olduğunu hatırlatarak, iyi okumalar dilerim.

 

Yakup Karaca
Basın İlan Kurumu
Genel Müdür