Dünya basını Suriye'deki katliamı böyle gördü

Suriye'de bin 360 kişinin hayatını kaybettiği kimyasal saldırı, batı basınında geniş yer bulurken, Rusya ve İran basını "provokasyon" iddiasında bulundu.

22 Ağustos 2013 Perşembe, 13:16
 ANKARA

Suriye' dün meydana gelen ve aralarında birçok kadın ve çocuğun da bulunduğu bin 360 kişinin hayatını kaybettiği kimyasal saldırı, batı basınında geniş yer bulurken, Rusya ve İran basını katliamı görmezden gelerek, "provokasyon" iddiasında bulundu.

Amerikan The New York Times gazetesi , Suriye’de sivillere kimyasal silah kullanılmasını, “Suriye’de birçok kişi ölürken, kimyasal saldırı izleri mevcut” başlığıyla verdi. Haberde çok sayıda kadın ve çocuğun öldüğü, hastanelerin yaralılarla dolup taştığı ve bölgede gri bir sis bulutunun yükseldiği bilgisine yer verildi.

Washington Post ise Suriye’deki insanlık dışı müdahaleyi, "Tanıklar, muhaliflerin Şam etrafında bir takım başarılar elde etmesinin ardından, önce gece 02.00 sularında Rus yapımı Grad füzeleri atıldığını, daha sonra ise kimyasal saldırı gerçekleştiğini anlattı" bilgisiyle okuyucularına aktardı. Gazetenin haberinde ayrıca “İnsanlar kimyasal saldırıya uyurken yakalandı ve saldırı sonrası yerlerde kıvranarak nefes almada güçlük çektiler" ifadeleri öne çıkarıldı.

The Wall Street Journal ise Suriye’deki olaylarla ilgili haberinde, "ABD, Suriye yönetiminin kimyasal kullandığından şüphe duyuyor" başlını kullandı.

İngiliz medyasından "Halepçe" benzetmesi

Kimyasal saldırıya geniş yer veren BBC, "BM: Suriye'de kimyasal silah kullanıldığı iddiaları kaygı verici" başlıklı haberinde, Çin ve Rusya’nın BM Güvenlik Konseyi’nin olayla ilgili daha sert bir basın açıklamasına yer vermesini engellediğini kaydetti.

The Guardian ise "Yüzlerce insanın öldüğü saldırıda kimyasal silah iddiası" başlığını kullanırken, bu saldırının 25 yıl önce Halepçe'de yaşanan katliamdan beri en ciddi kimyasal saldırı olduğunu kaydetti.

Fransız medyası

Ülkenin en ünlü gazetesi Le Monde, "Ordu, Şam'ın banliyölerini bombalamaya devam ediyor" başlığıyla verdiği haberinde, Esed rejimine yakın olan İran'ın, "Suriye'nin kimyasal silah kullanmış olamayacağı" yönündeki açıklamasına yer verdi.

"Esed yine kimyasal silahla katliam yapmakla suçlanıyor" başlığını kullanan Le Figaro gazetesi ise BM'nin soruşturma başlatma kararı almadığını ancak sadece olayın aydınlatılması gerektiğini ifade ettiğini kaydetti.

Liberation gazetesi ise "Muhalefete kimyasal silahla katliam" ifadesini manşete taşırken, eldeki tek kanıtın bir video sitesinde yayınlanan ve katlimı gözler önüne seren videolar olduğunu belirtti.

Rus ve İran basını sessiz

Suriye'deki kimyasal katliam Rus basınında ön sayfalarda yer almazken, Komsomolskaya Pravda gazetesinden Nigina Beroyeva, "saldırının bir provokasyon mu, yoksa gerçek bir kimyasal saldırı mı?" olduğu üzerine dururken, provokasyon iddialarını ön plana çıkardı.

Nezavisimaya gazetesinden Darya Tsilyuruk ise "Suriye'de nöroparalitik savaş" başlıklı yazısında, muhaliflerin Esed rejimini sarin gazı kullanmakla suçladığını kaydederken, BM uzmanlarının konuyu incelemeye hazır olduğunu belirtti.

Rus devlet haber ajanslarından Ria Novosti ise haberlerinde "Suriye'de kimyasal silah iddiaları" başlığını kullandı.

İran basını da Rus basınına benzer bir haber pollitikası izlerken, katliam basında geniş yer bulmadı ve muhalifleri suçlayıcı iddialar ön plana çıktı. AA

MK

DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
>