Etüd merkezleri revaçta

Milli Eğitim’e bağlı okullarda okuyan öğrencilerin derslerinde başarılı olmaları için etüd merkezleri itici güç olarak görülüyor.

Eklenme: 18 Kasım 2016 - 09:26 / Son Güncelleme: 18 Kasım 2016 - 9:26 / Editör: Büşra Kılıç
etut-merkezlerinin-faydalari-yararlari

HEDEFE ODAKLANIYORLAR

Murat ŞENTÜRK- Antalya Hilal Gazetesi- Türkiye’de son dönemde öne çıkan etüd merkezleri, dershanelerden sonra favori noktalar haline geldi. Etüd merkezlerini dershane ve özel dersle karıştırmamak gerektiği vurgulanırken, bu merkezler öğrencilere ders çalışmak ve ödevlerini yapmak için uygun ortam hazırlanıyor ve öğrenci çalışmalarını etüt öğretmenleri gözetiminde yapılıyor. Burada öğrenciye derslerine odaklanabileceği ortam hazırlanıyor. Elma Kurdu Öğrenci Etüt Eğitim Merkezi de öğrencilerin başarı hedefine odaklanmasına yardımcı oluyor.

Elma Kurdu Öğrenci Etüt Eğitim Merkezi Kurucuları Volkan Canıtez ve Aysun Canıtez, tek hedeflerinin ‘başarı’ olduğunu etüt merkezlerinin öğrencilerin eğitim sürecinde tamamlayıcı rol oynadığına vurgu yapıyor. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak hizmet veren özel kurumlar olan öğrenci etüt eğitim merkezleri, ilkokul ve ortaokul çağındaki çocukların performanslarını artırırken, okuldaki derslerden geri kaldıkları konuları tekrar edebilme ve sınavlara sistematik olarak çalışabilmeyi sağlıyor. Bireyselleştirilmiş programlarla hedeflerine daha kolay ulaşırlar.

Ülkemizdeki eğitim sistemini nasıl değerlendiriyorsunuz?

4+4+4 eğitim sistemiyle çocuklarımız 5,5 yaşında okula başladılar. Bu yaş grupları için ne kadar fiziksel etkinlik dersleri müfredata eklenmiş olsa da, branş öğretmenlerinin yetersizliği ve sınıf öğretmenlerinin bu sınıfları da hızlı bir şekilde okuma yazmaya geçirmeye çalışması, çoğu öğrencide olumsuz etkiler yarattı. Her çocuğun fiziksel bir gelişim süreci vardır. El- kol koordinasyonu tam anlamıyla gelişmemiş, oyun dönemini tam anlamıyla tamamlamamış çocuklar hem fiziksel hem de psikolojik olarak zorluk yaşadılar. Sonraki yıllarda gerekli düzenlemeler yapılsa da bu sistemin getirildiği yıl, ilkokula başlayan çocukların çoğunda halen devam eden okula ve derslere uyum sorunu gözlenmeye devam etmektedir. Eğitim sisteminde yapılan keskin değişiklikler gerekli alt yapı olmadan bu tür olumsuz sonuçlar doğurabiliyor. Eğitim sistemimizin belli bir zemine oturtulması temennimizdir. Ezbere ve teorik bilgiye dayalı eğitim sistemimiz, öğrencileri sürekli bir sınav maratonu içerisinde yormaktadır. Test sistemi öğrenciyi düşünmekten, çözüm üretmekten ve sorgulamaktan uzaklaştırmakta, verilen seçenekler arasından ezberledikleri bilgiyi bulmaya zorlamaktadır. İlkokulu, ders-ödev yoğunluğunda geçiren öğrenciler, çocukluklarını yeterli düzeyde yaşayamamakta bu da ilerleyen yaşlarda bireyleri, psikolojik olarak olumsuz yönde etkileyebilmektedir.

Etüt merkezleri öğrencilerin hayatına neler katıyor?

Günümüzde şehirlerin büyümesi, iş yaşamının yoğunlaşmasıyla öğrencilerin ödev, ders ve sınava hazırlık süreçleri aileleri zorlamaya başlamıştır. Eve yorgun ve geç gelen ebeveynler, öğrencilerin eğitim süreçleriyle tam olarak ilgilenememekte, bunun sonucu da öğrencilerin yazılı ve sınav notlarına olumsuz yansımaktadır. Ayrıca okul sonrası eve gelen öğrenci, vaktini, internet, bilgisayar, telefon veya televizyon başında geçirmekte, bu da geleceğimizin teminatı çocuklarımızın sosyal bireyler olarak yetişmelerinin önünde birer engel teşkil etmektedir.
Bu noktada; öğrencilerin ve velilerin ihtiyacını farklı ders ve sosyal aktiviteler ile etüt merkezleri karşılamaktadır. Öğrenci etüt eğitim merkezleri, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak hizmet veren özel kurumlardır. İlkokul ve ortaokul öğrencileri etüt merkezlerinde; ödevlerini yaparlar, proje ve performans ödevlerine destek alırlar, derslerde eksik kaldıkları konuları tekrar edebilme fırsatı bulurlar, Teog sınavına yönelik çalışmalar yaparlar. Bireyselleştirilmiş programlarla hedeflerine daha kolay ulaşırlar.

Etüt merkezinizde verdiğiniz hizmetler nelerdir?

Elma Kurdu Etüt Merkezi, ‘’Tek hedef: Başarı’’ parolasıyla ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin eğitim süreçlerine destek olmak, onları yarına hazırlamak amacıyla açılmıştır. Bu amaçlara ulaşmak için her biri kendi branşlarında uzman, araştırmacı, iletişim becerileri yüksek, yaratıcı, güler yüzlü, öğrenmeye açık, azimli ve çalışkan bir öğretmen kadrosuyla çalışıyoruz.
Kurumumuzda ilkokul ve ortaokul öğrencileri haftalık- 6 günlük yoğunlaştırılmış etüt programıyla ödevlerini yaparlar, proje ve performans ödevlerine destek alırlar, derslerde eksik kaldıkları konuları tamamlama fırsatı bulurlar, Teog sınavına yönelik çalışmalar yaparlar, deneme sınavlarıyla seviyelerini görürler, öğrencinin ilgi ve algısına göre bireysel farklılıkları gözetilerek, özel hazırlanmış bireyselleştirilmiş programlarla eğitim destek sürecini devam ettirirler.

Dershane gibi görebilir miyiz?

Etüt merkezlerini dershane ve özel dersle karıştırmamak gerekir. Bu merkezler öğrencilere ders çalışmak ve ödevlerini yapmak için uygun ortam hazırlar ve öğrenci çalışmalarını etüt öğretmenleri gözetiminde yapar. Ancak anlamadığı bir nokta olursa etüt öğretmeninden yardım alır. Burada öğrenciye derslerine odaklanabileceği ortam hazırlanır. Televizyon, bilgisayar ve cep telefonunun dikkat dağıtan etkisinden uzak tutulur. Böylece öğrenciye sakin, huzurlu ve tamamen derslerine odaklanacağı disiplinli bir ortam sağlanmış olur. Etüt merkezi öğrencilerin okul dışı zamanlarını en verimli şekilde değerlendirebilmesini sağlar, onlara ödev yapma ve ders çalışma alışkanlığı kazandırır.

Peki, öğrenci evde ders çalışamaz mı? Elbette çalışabilir. Ancak günümüzde babalar kadar anneler de çalışma hayatına girmiş durumdalar. Çocuk evde tek başına kaldığında televizyon izlemek veya bilgisayar oyunu oynamak ister ve ödev yapmayı ihmal edebilir. Ayrıca müfredat sürekli yenilendiği için anne ve babalar unutmuş olduğu bilgilerle çocuklarına yeterince destek olamayabilir. Ders çalışırken sürekli zorluk yaşayan çocuk sıkılacak ve isteksiz davranmaya başlayacaktır.Bütün bu problemlerin aşılmasında etüt merkezinin faydaları yadsınamaz. En önemli faydası öğrenciye ders çalışma ve ödev yapma alışkanlığı kazandırmasıdır. Bunun dışında etüt programlarında ders dışı yararlı faaliyetler de bulunmaktadır. Satranç, puzzle, lego gibi eğlenceli grup oyunlarıyla çocuklar güvenli ir ortamda eğlenip rahatlayacaklardır. Spor, müzik, güzel sanatlarla ilgili etkinliklere katılarak yetenek ve becerileri gelişecektir. Etüt merkezinde düzenli ve dengeli beslenme alışkanlığı da kazanacaktır. Okula göre daha özgür bir ortamda bulunmaları onların özgüvenlerini de geliştirecektir.

Etüt eğitim merkezlerine devam eden öğrencilerin okul başarısının oldukça artmış olduğunu görüyoruz. Bugün etüt merkezinin yararları eğitimciler tarafından da kabul edilmektedir. Öğrencinin ihtiyacı olan her şeyi düşünen etüt merkezleri, onlar için en iyi ortamı hazırlamıştır. Çocuğunuzun başarısının artması, olumlu alışkanlıklar kazanması ve sosyal hayata uyumunun artması için çocuğunuzu eğitim merkezlerimize güvenle gönderebilirsiniz. Etüt merkezlerimizde, çocuklarınız tüm ödevlerini bitirmiş olacak ve akşam sizinle zevkli vakit geçirebilecektir. Siz de çocuğunuza sevginizi verebilecek zamanı bulacaksınız.

TEOG sınavı hakkında ne düşünüyorsunuz?

Teog, Temel eğitimden orta öğretime geçiş sisteminin kısa adıdır. 8. Sınıf öğrencileri, yılda iki kez -biri kasım ayında diğeri de nisan ayında- olmak üzere 6 temel dersten sınava girerler. Her branş için 20’şer sorudan oluşan, yanlışın doğruyu götürmediği, çoktan seçmeli bu sınavlar, hem dönem yazılı sonuçları olarak karnelerine etki eder, hem de Teog puanı olarak lise tercihlerine etki eder. Öğrencinin meslek seçimi ve okuyacağı üniversite için lisede aldığı eğitim çok önemlidir. Teog sınavı ise geleceğe açılan bu kapıdan geçişte ilk adımdır. Teog sınavı öğrencinin bilgisini ölçtüğü gibi, öğrendiklerini de yorumlayabilmesini gerektiren bir sınavdır. Bu yüzdendir ki; Teog sürecini verimli geçiren öğrenci, kazandığı bu yorumlama becerisiyle hem lisedeki eğitim sürecinde hem de üniversite sınavına hazırlık sürecinde başarılı olabilir. Tabi ki disiplinli ve sistematik bir çalışma programıyla birlikte.

Teog sınavına hazırlık süreci ne zaman başlamalıdır?

Ülkemizde ortaokullara uygulanan eğitim-öğretim müfredatımız sarmal bir yapıya sahiptir. Bir alt sınıfta elde edilen temel kazanımlar bir üst sınıfa taşınır. Bu yüzden öğrenci, ortaokula başladığı andan itibaren disiplinli bir çalışma programıyla Teog sınavında başarılı olabilir. Ders konusunda eksiği olduğunu düşünen öğrenciler ise etüt merkezlerinden destek alarak sınava hazırlık süreçlerini daha sağlıklı bir şekilde yürütebilirler. 7. Sınıf bittikten sonraki yaz dönemi ise sınava hazırlık sürecinde önemli dönemlerden biridir. Yaz dönemini sıkı bir çalışma programıyla genel tekrar yaparak geçiren öğrenciler, okullar açıldıktan sonra tatil rehavetinde olmadıkları ve yaz döneminde yaptıkları genel tekrarlarla eksiklerini kapattıkları için okul sürecine daha kolay adapte olurlar.

Sınava hazırlık sürecinde öğrencilere ne tür önerilerde bulunmak istersiniz?

Sınava hazırlık süreci disiplinli bir çalışma programı gerektirmektedir. Teog sınavı, bilginin yanında, okuduklarını anlamaya yönelik sorularla da öğrencilerin yorumlama gücünü ve dikkatlerini test etmektedir. Bu yüzden, öğrencilerin bol soru çözmeleri hem yorumlama becerilerini arttıracak hem de sorulara daha hızlı cevap verebilmelerini sağlayacaktır. Sınav öncesi ve sınava hazırlık sürecinde bol kitap okumaları, özellikle paragraf sorularının çözümünde onlara katkı sağlayacaktır. Bu sınavda zamanla da yarışacak olan öğrencilerin, deneme sınavları ya da tarama sınavlarını zaman tutarak çözmeleri, sınavda süreyi doğru kullanabilmeleri adına yararlı olacaktır. Bir diğer önemli konu ise optik form doldurmadır. Teog sınavında öğrencilerin cevaplarını optik formlara işaretlemeleri istenmektedir. Optik form kullanmaya alışık olmayan öğrenci, sınav sonucunda, kaydırma, yanlış işaretleme gibi olumsuz sonuçlarla karşılaşabilmektedir. Bu nedenle sınav öncesi birkaç farklı denemede optik form kullanarak, süreyle birlikte kendilerini test etmeleri yararlarına olacaktır.

Veliler ve öğrencilerin kurumunuzu tercih etme sebepleri nelerdir?

Öğrenciler, haftanın 6 günü yoğunlaştırılmış etüt programı, soru çözüm saatleri, etüt saatleri ve genel tekrarlarla, hem okul sınavlarına hem de TEOG sınavlarına daha etkin bir şekilde hazırlanırlar.Etüt merkezimiz, öğrenci odaklı eğitim anlayışı çerçevesinde; temel olarak öğrencinin mutlu olması, motive olması ve akabinde disiplinli ders çalışması üzerine faaliyetlerini planlamaktadır.Öğretmenlerimiz, dersin çeşitlenmesi, öğrencinin görsel algısının geliştirilerek, konuların daha net bir şekilde pekiştirilmesi için kendi hazırladıkları farklı materyalleri ders akışlarında kullanırlar.

Kurumumuz, her biri kendi branşlarından mezun, alanlarında uzman, öğrenciyle iletişimi güçlü, başarı odaklı, sürekli kendisini geliştiren, öğrenmeye açık, üreten, ürettiğini geliştiren ve paylaşan branş öğretmenlerinden oluşan dinamik bir kadroya sahiptir. Öğrencilerimiz, eşleştirme, doğru-yanlış, boşluk doldurma, açık uçlu sorulardan oluşan zorluk seviyesi farklı yayınları kullanarak her seviyede soru çözümü ve alıştırmayla ezberden ziyade öğrenerek sınavlara daha iyi hazırlanırlar. Hedefleri daha yüksek olur.
Öğrencilerimiz, okulda öğrendikleri konuları etüt merkezimizde pekiştirir, soru çözüm saatleriyle pekiştirilen konular daha da güçlendirilir. Farklı tarzda ve zorluk seviyelerinde çözülen sorular, öğrenmenin pekiştirilmesine katkı sağlar. Bu süreç, başarının yükselmesine de etki eder.Her sınıf için, kendi düzeylerinde gerçekleştirilen kurumsal deneme sınavlarıyla, öğrencinin gelişim süreci takip edilir, sonuç istatistiklenerek velilerle paylaşılır.Farklı tarzda gerçekleştirilen sosyal aktiviteler ile öğrencilerin sosyalleşmesi, özgüvenlerinin artması ve motivasyonlarının arttırılması hedeflenmektedir.Öğrencilerimizin ders içi ve ders dışı durumları sürekli olarak takip edilir, gereken durumlarda öğrenciye psikolojik destek verilir, süreç hakkında veli bilgilendirilir.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Yarınlarımızın umudu gençlerimizin eğitim süreçlerine katkıda bulunmak, onları geleceğe güvenle bakan, özgüveni yüksek, başarılı, sosyal yönü güçlü, doğaya ve çevresine karşı saygılı ve bilinçli bireyler olarak yetiştirmek için çalışıyoruz. Bu süreçte sürekli kendimizi yeniliyor ve geliştiriyoruz. İlkemiz, “doğruluk ve öz değerlerimizden ödün vermemek”, tek hedefimiz ise “başarı”. Bu ilke ve hedef doğrultusunda yolumuza devam edeceğiz. Bu süreçte yanımızda olan, bize inanan, güvenen ve destek veren herkese teşekkürü bir borç biliriz.