Hayat diyeti

Yaz mevsimi yaklaşırken, kadınların fazla kilolarından kurtulmak için verdiği mücadele de sürüyor. Uzmanlar zayıflamak isteyenlere yardımcı olacak tüyoları paylaştı.

Eklenme: 21 Nisan 2017 - 08:52 / Son Güncelleme: 21 Nisan 2017 - 8:52 / Editör: Büşra Kılıç

Yıldız ÇİÇEK, Serçin ÇILDIR- Gazete Bir Gazetesi- Yaşam şartları her geçen gün hızla değişiyor ve zorlaşıyor. İş hayatında artan stres, kötü beslenme ve hareketsizlik gibi etkenler özellikle evin hemen hemen tüm yükünü omuzlarında taşıyan kadınları çok daha fazla etkiliyor. Bu nedenle kadınların kendilerine çok iyi bakmaları ve belli aralıklarla düzenli kontrollere gitmeleri gerekiyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Gök, yaz ayları yaklaşırken kilo vermek isteyen için tüyolar verdi.

Diyete girmeye düşünenlerin her şeyden önce sağlıklı bir beslenme düzenine geçilmesi gerektiğinin altını çizen Fatma Gök, yüksek bir motivasyon ile başlanan ve başarıyla sürdürülen bir diyet programında zaman zaman düşen motivasyonun yeniden kazanılmasının nasıl sağlanacağının önemli bir sorun olduğunu söyledi.

DİYET YAPANLAR DİKKAT

Diyetisyen Fatma Gök, günlük olarak 1200’den az kalori öngören diyetlerden kaçınılması gerektiğini belirterek, kısa sürede verilen kiloların yavaşlayan metabolizma hızı nedeniyle aynen ya da fazlasıyla geri alınabileceğini söyledi. Gök, kilo kontrolü için yapılması gerekenin enerji giriş çıkışını, çıkış lehine çevirmek ve yavaş yavaş kilo kaybı sağlamak olduğunu kaydederek, kişilerin bunu bir program gibi düşünmemesi gerektiğini ifade etti.

KİLO VERMENİN BASİT YOLU

Baharın gelmesiyle birlikte vücutta hormonal sistemde dalgalanmalar olduğunu kaydeden Gök, metabolizmanın kendini korumaya yönelik çalıştığını ve mümkün olduğunca yağ depolamaya uğraştığını belirterek, şunları kaydetti:
“Halsizlik, uyku hali, eklem ağrıları, ödemler, regli düzensizlikleri, saz dökülmeleri gibi. Bu durumda vitamin ve mineral zengini sebze, meyve tüketmeliyiz. Meyveleri öğünler arasında tüketmeye özen gösterin. Ayrıca vücuttaki ödemlerin giderilmesi için de bol su tüketin. Günlük su tüketimiz günde 2 litreden az olmamalı”

ARA ÖĞÜN DEYİP GEÇMEYİN

Kan şekeri dengesinde önemli rol üstlenen ara öğünlerin atlanmaması gerektiğini söyleyen diyetisyen Fatma Gök, ara öğünlerde hatalı besin seçimlerinin ise zayıflatmak yerine şişmanlattığına dikkat çekti.

‘ŞOK’ DİYETLERE DİKKAT

Bireysel özellikler değerlendirilmeden kısa sürede hızla kilo kaybetmeye çalışmak, özellikle yaz ayları yaklaşırken olumsuz sonuçlar doğurduğunu söyleyen Fatma Gök, mümkünse bir uzman gözetiminde kişiye özel değerlendirmelerle hazırlanan bir programa katılmanın en kalıcı ve doğru seçim olacağını hatırlattı.