Sıkça Sorulan Sorular

Resmi ilan fiyat tarifesi nedir?

Resmi ilan fiyat tarifesi

1. Resmi ilanların yayım ücreti, gazetelerin sayfa düzenleri esasım teşkil eden sütun boyu üzerinden bir santimetrelik ölçüm ile elde edilen sütun-santim birimi esas alınmak suretiyle hesap edilir. Resmi ilan başlıklarının 24 puntoyu geçmemesi, bu başlıkların ilan metinleri ile orantılı olması, ilan metinlerinin dizgisinde “Arial” yazı karakteri ve günlük fiili satış ortalaması 50 bin adetten az olmayan gazetelerde 9 punto, diğer gazetelerde ise 10 punto metin harflerinin kullanılması zorunludur. 10 punto metin harfleriyle dizilen resmi ilanlarda tek sütun genişliği 37 milimetre, 9 punto metin harfleriyle dizilenlerde ise 33 milimetre kabul edilir. Ayrıca, birden fazla sütunu kapsayacak şekilde yayımlanan ilanlarda sütun aralarındaki boşluklar 3 milimetre olarak hesaplamaya dâhil edilir. Resmi ilan metinlerinin 5 santimetrelik kısmında 10 punto ile dizilenlerde en az 12,9 punto ile dizilenlerde 14 satır yazı bulunması gerekir. Daha büyük puntolu harflerle ve/veya daha dar sütuna dizilen ilanlar ile satır aralarında gereğinden fazla boşluk bırakılan ilanlar yukarıdaki açıklamalar çerçevesinde kıyasen hesaplanır.

2. Resmi ilanların bir santimetresinin tek sütundaki yayım ücreti 10,40 Türk Lirası olup, bu yayım ücreti günlük fiili satış ortalaması 50 bin adetten az olmayan gazeteler için 36,50 Türk Lirasıdır. Bu maddede belirtilen ücretlere KDV dâhil değildir.

3. Resmi ilanların tahmini bedelleri, Basın İlan Kurumunun tespit edeceği esaslara göre, ilanı verenler tarafından peşin olarak Kuruma ödenir ve fatura tanziminden sonra mahsup işlemi yapılır. Kanuni sebeplerden ötürü tahmini ilan bedellerini peşin ödeyemeyen merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri, faturanın kendilerine ulaşmasını müteakiben borçlarını derhal öderler.

4. Bu tarife, Resmi Gazete ’de yayımını takip eden ay başından itibaren yürürlüğe girer.

Resmi ilan bedelleriyle ilgili önemli uyarılar

UYARMA:

a) Basın İlân Kurumu Yönetmeliği’nin 77 nci maddesi uyarınca (Ek-5)’de örneği görülen iş emri ve tahmini bedeli, yayın tarihinden en az ON GÜN ÖNCE Kuruma intikal etmeyen ilânların, gününde yayınlanmamasından Kurumumuz sorumlu değildir. Bunun için ilân yayın tarihleri tespit olunurken, iş emrinin ve bedelin intikali için geçecek sürenin yeterli olup olmadığı titizlikle gözönünde bulundurulmalıdır.

b) Açıklanan esaslara riayetsizlik dolayısıyla vâki aksamalar ve her türlü sorumluluklar Kurumumuzu ilzam etmez.

İlan bedellerinin gönderilmesi
a) İş emri (İlân emri) hangi şubemize gönderiliyor ise, ilân bedeli de o şubemize gönderilmelidir.

b) Gönderme aracı olarak BANKA, acil durumlarda Banka-Telefon veya On-Lıne havalesi tercih edilmelidir. (Bu mümkün olmadığı takdirde PTT havalesi de olabilir; ancak olabilecek gecikmeler Kurumumuzu ilzam etmez.)

c) Bedelin gönderildiğine dair banka havale dekontunun veya PTT havale makbuzunun onaylı bir örneğinin mutlak suretle iş emrine eklenmesi, İstanbul ilindeki dairelerce İstanbul Şube Müdürlüğümüz aracılığıyla yayınlatılacak ilânlar için, yayın ücretinin, anılan Şubemize ödenmesi gereklidir.

d) Göndermeler için, şubelerimizin banka hesap numaraları ve adresleri (EK-3)’de bulunmaktadır.

e) Havalelerde ilânın konusu kısaca, daire adı ise açıkça belirtilmelidir.

Gerçek bedelin hesaplanması ve Mahsup İşlemleri
a) İlânın yayınını müteakip, gazete üzerinde yapılacak ölçme sonucu gerçek bedeli tespit edilir ve faturası tanzim olunur.

b) Gönderilen meblâğın, gerçek bedelden fazla olması halinde fark Kurumumuzca iade olunur.

c) Gönderilen meblâğ, kifayet etmediği takdirde noksanı, ilgili dairece derhal gönderilmeli ve havalelerde fatura numarası MUTLAKA belirtilmelidir. (Noksan meblâğ herhangi bir sebeple gönderilmez ise, müteakip ilânlar yayınlanmaz.)

195 Sayılı Kanun’un 53. Maddesi uyarınca yapılan ve 12 Aralık 1997 Tarihli ve 23198 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Basın İlan Kurumu Yönetmeliği
Madde 77- Resmî ilânların, 195 sayılı Kanun’un 32, 34 ve 35’inci maddeleri gereği ittihaz olunun Genel Kurul kararları ile resmî ilân yayınını öngören sair mevzuat hükümleri çerçevesinde, Kurumca veya ilgili Valilikçe seçilecek gazetelerde yayınlatılması asıldır. Her resmî ilân, ilânı veren tarafından Kurum’a veya ilgili Valiliğe ayrı bir iş emri ile gönderilir. Anılan iş emirlerinde, ekinde yer alan ilânın nerede ve kaç defa hangi mevzuata göre yayınlanacağı, ilân yayınını öngören kanun, kanun hükmünde kararname, tüzük ve yönetmeliğin adı, numarası ve maddesi de anılarak açıkça belli edilir. Yukarıda belirtilen Kanunî dayanağı gösterilmeksizin, Türkiye çapında veya yüksek tirajlı gazetelerde yayın talepleri ve benzeri istekler dikkate alınmaz.

İlân metinleri kopya sayısının, ilânın yayınlanacağı gazete veya gazetelerden bir fazla olması zorunludur. Bu gereğe aykırı hareket edilmesi, ilânların yayın tarihinden en az on gün önce Kurum veya Valiliklere intikal ettirilmemesi veya doğrudan doğruya gazetelere gönderilmesi gibi sebeplerle yayın işinin gecikmesi veya sair sebepler sonucu, herhangi bir mali külfet doğduğu ya da ilgili mevzuata aykırı bir durum ortaya çıkması halinde, bundan ilânı verenler sorumlu olur.

Tereddüt halinde, faks aracılığıyla yapılan ilân yayın talepleri, faksa atıf yapılarak doğrulanmadıkça ve okunaklı olmadıkça işleme konulmaz.

Gazetelerde yayınlanacak resmi ilanlar Kurum veya Valilikler tarafından elektronik ortamda alınabilir ve dağıtılabilir. Buna ilişkin usul ve esaslar Yönetim Kurulu tarafından belirlenir

Madde 82- Kurum veya Kurum şubesi bulunmayan yerlerdeki gazeteler, resmî ilânların tahmini yayın bedellerini, Resmî İlân Fiyat Tarifesi’ndeki değişiklikler doğrultusunda Kurum’un belirleyeceği ölçülere göre, peşin olarak alır ve fatura çıkarılınca mahsup işlemini yapar.

Ancak, kanunî engeller sebebiyle tahmini ilân bedelini önceden gönderemeyen genel ve katma bütçeli daireler, faturanın kendilerine ulaşması üzerine, borçlarını derhal öderler. Borç üç ay içinde ödenmez ise, tahsili için kanunî kovuşturma yapılır ve bu gecikmeye sebep olan sorumlu memurlar hakkında disiplin takibatı yapılmak üzere durum Genel Müdürlük veya Valiliklerce yetkili makamlara bildirilir.

Resmi ilan iş emri örneği
Örnek Word belgesini indirmek için tıklayınız.
Yalnız reklam verilebilecekler bölümüne dahil olabilmek için gerekli evraklar
195 SAYILI KANUN’UN 37 NCİ MADDESİ UYARINCA HAZIRLANAN SÜRELİ YAYINLAR LİSTESİNİN, YALNIZ REKLÂM VERİLEBİLECEKLER BÖLÜMÜNE DÂHİL OLABİLMEK İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

1. Dilekçe ÖRNEK: (BASIN İLAN KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NE, İSTANBUL 195 sayılı Kanunun 37 nci maddesi uyarınca hazırlanan aylık listelerin, yalnız reklâm verilebilecekler bölümünde yer alabilmemiz için gerekli işlemlerin yapılmasını arz ederiz.)

2. 5187 sayılı Basın Kanunu gereğince, yönetim yerinin bulunduğu Cumhuriyet Başsavcılığı’na verilen süreli yayın beyannamesi ve alındı belgesinin birer sureti. (Süreli yayının sahibi tüzel kişi şirket olması halinde, Cumhuriyet Başsavcılığı’na verilen beyannamede şirket adının yer alması gerekmektedir.)

3. Süreli yayını temsile haiz kişi veya kişilerin noter tasdikli imza beyannamesi/sirküleri.

4. 195 sayılı Kanunun 45 inci maddesi uyarınca, Süreli yayınların kendileri tarafından belirlenmekte olan Hususi İlan ve Reklam Fiyat Tarifesi.

5. Kurumsal elektronik posta adresi ve varsa web adresi.

6. Gazetenin imtiyaz sahibi şirket / kişinin vergi levhasının fotokopisi.

7. Daha önce yayın hayatına başlamış olan süreli yayınların, yayın dönemlerine uygunluk arz edecek şekilde geriye dönük: Haftalıklar için on iki sayı, on beş günlük olanlar için dokuz sayı, aylık veya daha fazla yayınlananlar için altı sayının örnek ikişer adedini Kurumumuz Genel Müdürlüğüne intikal ettirmesi icap etmektedir. Ancak, yayın hayatına yeni başlayacak olan ve/veya belirtilen sayılarda yayınlanmamış olan süreli yayınların, bu sayıların karşılığı olan bekleme süresini tamamlamış olması zorunludur.

*** Süreli Yayının aylık listelere dahil edilmesi halinde, 195 sayılı Kanuna dayanılarak alınan Resmi İlan ve Reklamlar İle Bunları Yayınlayacak Süreli Yayınlar Yönetmeliğinin 108 inci maddesi uyarınca, yayınlanacak her sayıdan görev alanlarına göre Kurum şubelerine veya Valiliklere ya da valilikler tarafından belirlenecek makama yayın zamanları içerisinde iki adet gönderilmesi gerekmektedir.

Basında fikren veya bedenen çalışanlara verilen borç para ile ilgili duyuru
Kurum Genel Kurulu’nun 16 Ağustos 2011 tarihli toplantısında alınan karar ile Kurumumuz şubesi bulunan yerlerde basında fikren veya bedenen çalışanlara verilecek borç para miktarı maksimum 4.200,-TL. olacak şekilde ’belirlenmiştir. Konu ile ilgili detaylı bilgi, mevzuat bölümünde bulunan 68 Sayılı Genel Kurul Kararı içeriğinde mevcuttur. Duyurulur.

Ekler:

Borç Senedi (PDF Formatı)
Yeni Borç Talepnamesi (PDF Formatı)

Basın Ahlak Esasları
Basın Ahlak Esaslarıyla ilgili yapılacak şikayetlerde aşağıda yeralan şikayet formu ve mevzuat hükümlerinin gözönünde bulundurulması gerekmektedir.

1-Şikayet Başvuru Formu
Şikayet Formu (PDF Formatı / word Formatı)

2- 195 Sayılı Kanun’un Müeyyide Başlıklı 49 Uncu Maddesi
Madde 49 – Bu kanuna veya bu kanuna dayanılarak yapılacak yönet¬meli¬ğe veyahut Kurum Genel Kurulu’nun bu kanunda yazılı hususlarda ittihaz ede¬ceği kararları ile yükletilen ödevlere yahut da basın ahlâk esaslarına, riayet etmeyen gazete ve dergilerle prodüktörler ve kamu idare ve teşekkülleri ve 42’nci maddede anılan sair ortaklıkların sorumluları hakkında, diğer mevzuat hü¬kümlerine halel gelmemek üzere, aşağıda yazılı olduğu şekilde muamele yapılır. a) Kurum tarafından o gazete veya dergiye verilecek ilân ve reklâmlar, kesinleşen Yönetim Kurulu kararına dayanılarak, Kurum Genel Müdürlü¬ğü’nce, iki ayı geçmeyecek bir süre ile kesilir. Ayrıca, bu kanunla temin edilen menfaatlerden de aynı şekilde faydalandırılmaz. b) Prodüktörlük müessesesinin iki ayı geçmemek üzere kapatılması için, Kurum Genel Müdürlüğü’nce iş, Yönetim Kurulu’na intikal ettirilir. Kesin¬leşen Kurul kararını, o yerdeki Valilik infaz eder. (a) ve (b) bendlerinde yazılı hallerde, Yönetim Kurulu kararına, tebli¬ğinden itibaren on gün içinde o yerdeki en yüksek dereceli Asliye Hukuk Ha¬kimliği’ne itiraz edilebilir. Hâkim, en geç on beş gün içinde evrak üzerinden kararını verir, bu karar kesindir. c) Kurum Genel Müdürlüğü’nün bildirmesi üzerine kamu idare ve te¬şek¬külleri ile ortaklıkların sorumluları hakkında kendi statülerine göre di¬siplin mua¬melesi uygulanır. Böyle bir statü yoksa, o teşekkülün denetleme bakı¬mın¬dan bağlı bulunduğu veya iştigal sahasına girdiği Bakanlık, uygun gördüğü bir disiplin muamelesi uygular. İlgili Bakanlığın yapacağı tebligata uyulması mec¬buridir. Yapılacak disiplin muamelelerinin neticesi Kurum’a bildirilir. Kurum’un disiplin muameleleri aleyhinde yetkili mercilere veya Bakanlığa itiraz hakkı vardır.

3-Basın Ahlâk Esasları Hakkında 129 Sayılı Genel Kurul Kararı
Karar No: 129 (*) 18 Kasım 1994
(*) Madde 1 – Bir kamu hizmeti olan gazetecilik, kişisel veya ahlâka aykırı amaç ve çıkarlara âlet edilemez ve kamu yararına aykırı bir şekilde kullanılamaz. Haberlerde ve olayların yorumunda gerçeklerden saptırma, çarpıtma veya kısaltma yoluyla amaçlı olarak ayrılınamaz. Doğruluğu kuşku uyandırabilen ve araştırılması gazetecilik imkânları içinde bulunan haberler, araştırılıp doğruluğuna emin olunmadan yayınlanamaz. Bu hizmetin görülmesinde aşağıdaki Basın Ahlâk Esasları’na uyulur:
a) Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğü ve Cumhuriyetin insan haklarına dayalı, demokratik, lâik, hukuk devleti niteliği, Atatürk ilke ve inkılâpları ve Anayasa’nın 174’üncü maddesinde yazılı “İnkılâp Kanunları” aleyhine yayın yapılamaz.

b) Haberler hukuka aykırı yollardan elde edilemez ve yayınlanamaz.

c) Hiç kimse, suçlu olduğu kesin yargı kararıyle belirtilmedikçe suçlu olarak ilân edilemez; cezai soruşturma aşamasında veya devam eden davaların konusu olan olaylarla ilgili haber veya yorumlarda “Suçsuzluk” ilkesi ihlâl edilemez; soruşturma ve yargılamanın doğal ve yasal akışını, özellikle hâkimlerin kararını etkileyecek beyan ve yorumlarda bulunulamaz.

ç) Suça tahrik veya teşvik edecek ve suç ile mücadeleyi etkisiz kılacak yayın yapılamaz.

d) Şiddet ve terörü özendirecek; uyuşturucu maddeler ve her türlü örgüt suçları ile mücadeleyi etkisiz kılacak yayın yapılamaz.

e) Küçüklerin ve gençlerin toplum içinde, kişiliklerinin gelişmesini ve korunmasını olumsuz etkileyecek veya onlara yönelik cinsel tacize teşvik eden ve şiddeti özendiren yayın yapılamaz.

f) Kadınların, ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel alanlardaki bütün hak ve yetkilerden eşit olarak yararlanmasını engellemeye özendiren, kadın-erkek ayrımcılığını öngören, kadını sadece bir “cinsel nesne” olarak gösteren yayınlar yapılamaz.

g) Gazete ve dergiler, verdikleri gerçeğe aykırı bilgilerden dolayı, yollanacak, yayın organına ve üçüncü kişilere hakaret ve suç unsuru içermeyen cevap ve düzeltme metinlerini; bunların gönderilmesine sebep olan yazının etkisini bütünüyle giderecek şekilde, günlük süreli yayınlarda cevap ve düzeltme metinlerinin alındığı tarihten itibaren en geç üç gün içinde, diğer süreli yayınlarda ise cevap ve düzeltme metinlerinin alındığı tarihten itibaren üç günden sonraki ilk nüshada, ilgili yayının yer aldığı sayfa ve sütunlarda, aynı puntolarla ve aynı şekilde yayımlar.

ğ) Gazete veya dergiler kadro, baskı, dağıtım veya fiilî satış miktarı konusunda yanlış veya yanıltıcı bilgi veremez.

h) Ahlâka aykırı yayın yapılamaz.

ı) Kişi, kurum ve toplum katmanlarına yönelik yayınlarda, eleştiri sınırlarını aşan aşağılayıcı sözcükler kullanılamaz; hakaret edilemez, sövülemez iftira ve haksız isnat yapılamaz.

i) Kamu yararını ilgilendirmeyen durumlarda bireylerin özel hayatlarının gizliliği ihlâl edilemez.

j) Din istismar edilemez.

k) Yayınlarda hiç kimse ırkı, cinsiyeti, sosyal düzeyi ve dini inançları sebebiyle kınanamaz, aşağılanamaz. Vicdan, düşünce ve anlatım özgürlüklerini hukuka aykırı şekilde sınırlayıcı, sarsıcı veya incitici yayın yapılamaz.

l) Haber başlıklarında, haberin içeriği saptırılamaz ve çelişki yaratılamaz.

m) Gazeteci, kaynaklarının gizliliğini korur, kendisine verilen sırları ve kaynağını açıklayamaz.

n) İlân veya reklâm niteliğindeki haber, resim ve yazıların, tereddüte yer bırakmayacak şekilde ilân veya reklâm olduğu belirtilir.

Madde 2 – Gazete ve dergilerin Basın Ahlâk Esasları’na aykırı davrandığına ilişkin ihbar ve şikâyetler, kendilerini ilgilendiren hallerde gerçek ve tüzel kişilerce, genel olarak da 195 sayılı Kanun’un 5’inci maddesinde temsili öngörülen kurum veya kuruluşlarca Basın İlân Kurumu Yönetim Kurulu’na yapılır.
Yönetim Kurulu gerekli görürse, söz konusu aykırılığı doğrudan doğruya da ele alabilir.
(*) Madde 3 – Bir yazı, haber, resim ve benzeri yayının Basın Ahlâk Esasları’na aykırı olduğu yolundaki başvurular, yayın tarihinden itibaren (30) gün içinde yapılmamış ise dikkate alınmaz. Süresi içinde yapılan başvurular, Genel Müdürlük’çe ilgili gazeteye tebliğ edilerek, (10) gün içinde savunmalarını vermesi istenir. Süresi içinde savunma verilmezse, savunma hakkından vazgeçilmiş sayılır. Bu husus, savunma istemini içeren yazıda açıkça belirtilir.
Yönetim Kurulu süresi içinde yapılan başvurular hakkında, savunmanın geldiği veya savunma hakkından vazgeçilmiş sayıldığı tarihten itibaren, (60) gün içinde kesin kararını verir.
Yönetim Kurulu’nun doğrudan doğruya ele aldığı aykırılıklar hususunda birinci fıkradaki (30) günlük süre (60) gündür. Savunma istenmesi ve karar verme konularında bu madde hükümleri aynen uygulanır. Resmî ilân ve reklâm yayınlama hakkına sahip olup da, herhangi bir sebeple buna ara veren mevkutelerde bu dönemde, Basın Ahlâk Esasları’na aykırı yayınlar yapılması halinde; bu maddenin bir ve üçüncü fıkralarında gösterilen süreler içinde başvuru ve inceleme yapılmış olmak kaydı ile, 195 sayılı Yasa’nın 49 uncu maddesinde öngörülen müeyyide, sözkonusu mevkutelerin resmî ilân ve reklâm yayınlama hakkı tekrar doğduğunda uygulanır. Ancak bu müeyyidenin uygulanmasında, zaman aşımı Basın Ahlâk Esasları’na aykırı yayının yapıldığı tarihten itibaren oniki aydır.
Aynı konuda yargı organlarına başvurulmuş olması, Yönetim Kurulu’nun incelemesini ve karar vermesini etkilemez.
Madde 4 – Gazete ve dergilerin, Basın Ahlâk Esasları’na uymadıkları Yönetim Kurulu’nca, kendiliğinden veya başvuru üzerine tespit edildiğinde, 195 sayılı Kanun’un 49’uncu maddesinin (a) bendi uygulanır.
Madde 5 – Yönetim Kurulu, gazete ve dergilerin Basın Ahlâk Esasları’na uyup uymadıklarına karar vermeden önce, gerekli görürse bir veya daha çok uzmanın görüşünü alabilir.
Uzman veya uzmanlar, on yıllık Sarı Basın Kartı sahibi gazeteciler ve tercihan Basın İlân Kurumu’nda temsil edilen fakültelerin öğretim üyeleri arasından seçilir.
Madde 6 – Resmi Gazete’nin 9/6/1964 tarihli ve 11723 sayılı nüshasında yayınlanan 20/5/1964 tarihli ve 25 numaralı Basın İlân Kurumu Genel Kurul Kararı ile ek ve tâdilleri yürürlükten kaldırılmıştır.
Geçici Madde 1 – Bu Karar’ın Resmi Gazete’de yayınlanmasından önce işlenmiş fiillere, 25 numaralı Basın İlân Kurumu Genel Kurul Kararı ile ek ve tâdilleri uygulanır.
Madde 7 – Bu Karar, Resmi Gazete’de yayınlandığı tarihte yürürlüğe girer.

İLANBİS Tebliği
Resmi İlan Başvurusu İçin Gerekli Belgeler
1. Dilekçe (yayın yeri açık olarak belirtilen, resmi ilân yayınlama talebi)

2. 5187 sayılı Basın Kanunu gereğince, yönetim yerinin bulunduğu yerdeki Cumhuriyet Başsavcılığına verilen süreli yayın beyannamesi ve alındı belgesinin birer sureti,
(Süreli yayın sahibi tüzel kişi olması halinde, Cumhuriyet Başsavcılığına verilen beyannamede bu tüzel kişi unvanının yer alması gerekmektedir.)

3. Süreli yayını temsile haiz kişi veya kişilerin noter tasdikli imza beyannamesi/sirküleri,

4. Gazetenin kadrosunda istihdam edilen fikir işçilerinin, vatandaşlık numaralarını ve görevlerini ihtiva eden kadro listesi ile bu listede yer alan kişilerle yapılan iş sözleşmelerinin, SGK işe giriş bildirgelerinin ve kıdemlerini gösteren belgelerin birer suretleri,

5. Bayi dağıtım sözleşmesi ile varsa baskı sözleşmesi,

6. 195 sayılı Kanunun 45 inci maddesi uyarınca, süreli yayınların kendileri tarafından belirlenmekte olan Hususi İlan ve Reklam Fiyat Tarifesi,

7. Kurumsal elektronik posta adresi ve varsa web adresi,

8. Gazetenin imtiyaz sahibi Şirket/kişinin vergi levhasının fotokopisi.

Resmi İlan Yayınlama Hakkını Haiz Gazetelerin Devir İşlemi Sırasında Gereken Belgeler
1. Dilekçe (Sahibi bulunduğumuz ….isimli gazetemiz ….tarihi itibariyle ……devredilecek olup, konuyla ilgili evraklar ekte sunulmuştur.),

2. Noter nezdinde yapılan “Gazete İmtiyaz Hakkı Satış-Devir Sözleşmesi”,

3. 5187 sayılı Basın Kanununun 8 inci maddesi gereğince, Gazete yönetim yerinin bulunduğu Cumhuriyet Başsavcılığına verilen düzeltmeyle ilgili mevkute beyannamesi ve alındı belgesinin birer sureti,

4. Gazete’yi devir alan gerçek/tüzel kişinin veya temsile yetkili kişi/kişilerin, noter tasdikli imza beyannamesi/sirküleri,

5. Gazetede istihdam edilecek fikir işçilerine ilişkin kadro listesi; Devir alan gerçek/tüzel kişi ile fikir işçileri arasında en geç devir tarihi itibariyle tanzim olunması gereken sözleşme suretlerinin yanı sıra, bu kişilerden kadro görevi değişikliği olanlar için SGK işe giriş bildirgesi; engelli fikir işçisi istihdamı halinde bu hususu tevsik eder mahiyetteki belge, basın kartı hamili olanlar ile iletişim fakültesi ya da diğer fakültelerin iletişimle ilgili bölümlerinden mezun olanların diploma örnekleri,

6. Devir alan imtiyaz sahibi gerçek/tüzel kişi ile Gazetenin son nokta tali bayilerde satışa sunulmak üzere dağıtım işini gerçekleştirecek dağıtım müessesesi arasında yapılması gereken bayi sözleşmesi sureti,

7. Gazetenin baskısının kendisine ait bir matbaa tesisinde gerçekleştirilmemesi halinde baskı işleminin ifa edildiği müessese ile yapılması gereken baskı sözleşmesi örneği,

8. Kurumsal elektronik posta adresi ve varsa web adresi,

(*) Gazeteyi devir alan gerçek/tüzel kişi tarafından, 67 sayılı Genel Kurul kararının 30 uncu maddesinde belirtilen defterlerin, aynı Genel Kurul kararının 29 uncu maddesi gereği olan Kurum şubelerine veya notere tasdik işlemlerinin en geç devir tarihi itibariyle yapılması gerekmektedir.