İstanbul – İzmir Otoyolu projesi tüm hızıyla devam ediyor

İZMİR – Projenin İzmir başlangıçı tarafında yapılan çalışmaları inceleyen Bakan Arslan, Bakanlık olarak İzmir’de yaptıkları projeleri denetlediğini, varsa tıkanan konuları yerinde görerek çözmek istediklerini, tüm projeleri hızlandırmak adına da paydaşlarla birlikte çalıştıklarını söyledi. Bu sene sonunda, otoyolun İzmir başlangıç tarafında daha önce açılan 6,5 kilometrelik kısmı da dahil 26,5 kilometreyi hizmete açmayı öngördüklerini aktaran Arslan, buna her biri […]

Eklenme: 28 Eylül 2016 - 16:02 / Son Güncelleme: 28 Eylül 2016 - 16:02 / Editör: Ferhat Esnek

İZMİR – Projenin İzmir başlangıçı tarafında yapılan çalışmaları inceleyen Bakan Arslan, Bakanlık olarak İzmir’de yaptıkları projeleri denetlediğini, varsa tıkanan konuları yerinde görerek çözmek istediklerini, tüm projeleri hızlandırmak adına da paydaşlarla birlikte çalıştıklarını söyledi.

Bu sene sonunda, otoyolun İzmir başlangıç tarafında daha önce açılan 6,5 kilometrelik kısmı da dahil 26,5 kilometreyi hizmete açmayı öngördüklerini aktaran Arslan, buna her biri bin 605 metrelik iki tüplü Belkahve Tüneli ile 2 bin 238 metrelik Bornova Viyadüğü’nün de dahil olduğunu ifade etti.

Projenin sadece İzmirlilerin değil, İzmir’in, Manisa’nın, Balıkesir’in, Çanakkale’nin, Bursa’nın, Yalova’nın, Kocaeli’nin, İstanbul’un ihtiyaçlarını gördüğünü kaydeden Arslan, “Bu proje bizim için çok çok önemli. Özellikle 2009-2010’u düşünürseniz, dünyada ekonomik krizlerin yaşandığı, kredi kuruluşlarının adeta para satmamaya çalıştığı bir ortamda, Türkiye’ye olan güvenin, istikrarın devamı çerçevesinde 8,5 milyar dolarlık projeyi, yap işlet devret modeliyle ihale etmiş olduk.” dedi.

– “Köprü ve yolun keyfini çıkarıyorlar” 

Bakan Arslan, Osmangazi Köprüsü’nü otoyollarıyla birlikte 30 Haziran’da hizmete sunduklarını hatırlatarak, şöyle devam etti:

“İnsanlarımız gerek Osmangazi Köprüsü’nün, gerekse Orhangazi’ye olan yolun adeta keyfini çıkarıyorlar. Bu keyfin bir parçası olarak bugün 26,5 kilometrelik kısmın sene sonu itibarıyla hizmete sunulmasıyla ilgili incelemede bulunduk. 8,5 milyar dolarlık yatırımın yanı sıra 3 milyar liralık da kamulaştırma bedeli var. O anlamda çok önemli bir proje.  Sadece 384 kilometrelik otoyol değil, 433 kilometreye tamamlayan bağlantı yolları, köprüsü, tüneller dahil, ülkemizin önemli, gurur projelerinden biri. Bu proje İzmir’i, İzmir’deki limanları Manisa’ya, Balıkesir’e, Bursa’ya, Yalova’ya, Kocaeli’ye çok daha yaklaştırmış olacak. Öyle olunca da yaklaşık 30 milyon insanın yaşadığı bu güzergah üzerindeki ticaretin, ekonominin büyümesini, limanlara kolay erişimi sağlamış olacağız.”

Belkahve Tünelini yaklaşık 1,5 yıllık sürede bitirmiş olacaklarına dikkati çeken Bakan Arslan, bu projedeki ilerleyiş hızından duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Arslan, sene sonu itibarıyla İzmirlilerin bu projenin başlangıcındaki 26,5 kilometrelik kısmını 2 x 3 şerit olarak kullanabileceğini vurgulayarak, “Sadece bu proje değil, Savaştepe’den 1915 Çanakkale Köprüsü ile Malkara’ya bağlayacak olan, bugünlerde ihaleye çıkacağımız proje de aynı zamanda İzmir ve Ege’nin hizmetini görecek. Buradan çıkan insanlarımız ve yük hareketi Çanakkale 1915 Köprüsü’nü kullanarak Avrupa’ya çok daha hızlı, kısa mesafede gidebilir olacak. Bu, bölgenin ticaretinin ekonomisinin güçlenmesi büyümesi demek. Bu projeler birbirini tamamlayan projeler. Bu projelerin yapım sürecini takip ediyoruz. Sayın Başbakan’ımız bu projelerin mimarı. Bugün de Başbakan olarak her aşamada hem takip ediyorlar hem bizimle birlikte istişare ederek gidişatı özellikle öğrenip, varsa tıkanıklık destek oluyorlar.” ifadelerini kullandı.

Arslan, inceleme sırasında asfaltlama çalışmaları yapan işçilerle özçekim yaptı.

AA