“Kürk Mantolu Madonna”, Vodafone Red’le tiyatroda

Sabahattin Ali’nin “Kürk Mantolu Madonna” adlı eseri, Vodafone Red’in katkılarıyla dijital sahneleme teknikleri kullanılarak tiyatroya uyarlandı.

Eklenme: 13 Ekim 2017 - 13:47 / Son Güncelleme: 13 Ekim 2017 - 13:47 / Editör: Büşra Kılıç

Sabahattin Ali’nin “Kürk Mantolu Madonna” adlı eseri, Vodafone Red’in katkılarıyla dijital sahneleme teknikleri kullanılarak tiyatroya uyarlandı.

Vodafone’dan yapılan açıklamaya göre, Sabahattin Ali’nin Kürk Mantolu Madonna romanı, dünyada ilk kez Vodafone Red’in katkılarıyla tiyatroya taşındı.

Özel prömiyeri gerçekleştirilen oyun, 26 Ekim, 30 Ekim ve 31 Ekim’de Zorlu PSM Drama Sahnesi’nde tiyatroseverlerle buluşacak. İstanbul’dan sonra diğer illeri gezecek olan oyun, hikayenin bir bölümünün geçtiği Almanya’da da sahnelenecek. Sezon boyu yapılacak gösterilerde Vodafone Red’lilere özel sürprizler de olacak.

Engin Alkan tarafından sahneye uyarlanan ve yönetilen oyunun yapımcılığını Tuba Ünsal ile Nisan Ceren Göknel, “To Be House of Production” ismiyle üstlendi. Maria Puder rolünde de Tuba Ünsal’ın göründüğü oyunda, Raif Bey’in gençliğini Alper Saldıran, olgunluk dönemini Menderes Samancılar canlandırırken, Sercan Badur yazarın kendisini portreliyor.

Müziklerini Sezen Aksu’nun yaptığı oyunun, sahne ve ışık tasarımını Cem Yılmazer üstlenirken, oyundaki Maria Puder otoportresinde ise Ahmet Güneştekin imzası yer alıyor.

“Kürk Mantolu Madonna”nın dekor yerleşimi fiziksel değil, en yeni dijital sahneleme teknikleri kullanılarak yapılıyor. Dekorun temel unsurları arasında platformlar, projeksiyon perdeleri ve oyun için özel olarak tasarlanan video art görüntüleri yer alırken, yansıtma, mapping ve ses-ışık oyunları gibi dijital ortamlardan da yararlanılıyor.

“Sanatta dijitalleşmeyi destekliyoruz” 

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, konuya ilişkin değerlendirmesinde, Türkiye’de sanattan spora her alanda dijitalleşmenin öncüsü olma hedefiyle faaliyet gösterdiklerini belirtti.

Vodafone olarak kültür-sanata verdikleri destekle bir yandan sanat izleyicisinin dijital deneyimini artırırken, bir yandan da iletişim güçlerini kullanarak ilgili sanat dalının farkındalığını ve izlenirliğini yükseltmeyi hedeflediklerini aktaran Aksoy, şunları kaydetti:

“Dijital teknolojilerdeki inovatif gücümüzü seferber ederek, hem kültürel faaliyetlerin daha fazla kişiye ulaşmasına aracılık ediyor hem de sanatın dijitalleşmesini destekliyoruz. Diğer yandan, kültür sanat alanındaki destekleyici faaliyetlerimizle, Türkiye’nin bu alanda uluslararası platformlarda hayranlık ve saygınlık uyandıran bir konuma erişmesini, özellikle İstanbul’un tüm dünyada bir kültür sanat başkenti olarak anılmasını arzu ediyoruz. Bu doğrultuda, Türkiye’de dijital tiyatronun en başarılı örneklerinden Kürk Mantolu Madonna’nın seyirciyle buluşmasına destek vermekten mutluluk duyuyoruz. Yansıtma, mapping, video art, ses-ışık oyunları gibi en yeni dijital sahneleme tekniklerinin kült ve klasik bir eserin sahnelenmesinde kullanıldığı Kürk Mantolu Madonna, tüm dünyada tiyatroda dijitalleşmenin geldiği son noktayı göstermesi bakımından önem taşıyor.”

Tuba Ünsal ise “Böyle kült bir romanı layığıyla sahnelemek büyük bir sorumluluktu. Dünya standartlarını zorlayan, güçlü bir prodüksiyon olmak zorundaydı. Teklif götürdüğümüz sanat ve iş dünyasındaki herkesten büyük ilgi gördük. Herkes aynı heyecanı hissedip projeyi sahiplendi.” yorumunu yaptı.

AA