Kurumsal İletişim Uygulamaları ve Yönetimi Eğitim Programı sona erdi

Basın İlan Kurumu (BİK) tarafından İstanbul Valiliği ve İstanbul Kalkınma Ajansı işbirliğiyle 40 kamu kurumundan 52 katılımcıya yönelik düzenlenen “Kurumsal İletişim Uygulamaları ve Yönetimi Eğitim Programı” sertifika töreniyle tamamlandı.

Eklenme: 15 Eylül 2017 - 19:20 / Son Güncelleme: 15 Eylül 2017 - 19:24 / Editör: Ferhat Esnek
Basın İlan Kurumu (BİK) tarafından İstanbul Valiliği ve İstanbul Kalkınma Ajansı iş birliğiyle düzenlenen "Kurumsal İletişim Uygulamaları ve Yönetimi Eğitim Programı", Kocaeli'de düzenlenen sertifika töreniyle sona erdi. Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy (solda), BİK'in Darıca'daki sosyal tesislerinde düzenlenen törende katılımcılara sertifikalarını verdi.

Kocaeli’nin Darıca İlçesi’ndeki BİK Bayramoğlu Sosyal Tesisleri’nde düzenlenen sertifika töreninde konuşan Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy, kurumsal iletişimin hem kamunun yaptığı çalışmaların kamuoyuna anlatılması bakımından hem de kamuoyunun aydınlatılması bakımından birçok önemli faydasının bulunduğunu; o nedenle de BİK’in yürüttüğü bu çalışmanın büyük önem taşıdığını söyledi.  BİK Genel Müdürü Yakup Karaca ise, “Bu eğitimler, kurumlarımızın dolaylı ve doğrudan halkla olan ilişkilerine de olumlu yansıyacaktır” dedi.

İstanbul’daki kamu kurum ve kuruluşlarının basın, kurumsal iletişim ve halkla ilişkiler birimlerinde görev yapan personelin günümüz koşullarına uygun olarak mesleki becerilerinin artırılması amacıyla düzenlenen “Kurumsal İletişim Uygulamaları ve Yönetimi Eğitim Programı”, Darıca’da devam eden iki günlük kamp çalışmasıyla sona erdi. Eğitimlerin sonunda 40 kamu kurum ve kuruluşundan gelen 52 katılımcıya uluslararası geçerliliği bulunan sertifikalar törenle verildi.

“Kamuoyunu doğru bilgiyle donatmanın faydalarını gördük”

Özellikle kriz dönemlerinde krizin yönetilmesi yönüyle iletişimin büyük önem taşıdığını belirten Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy, “Sosyal medyada veya bir gazetenin en uç noktasında eksik, yanlış ve kasıtlı bilgi olabiliyor. Eğer bu bilgiden haberdar değilseniz ve o bilgiyi karşı bilgiyle farklı bir noktaya taşıyamıyorsanız, bazen çok küçük konu çok büyük alan olarak karşınıza çıkabiliyor” değerlendirmesinde bulundu.

Türkiye’nin farklı bölgelerinde valilik görevinde bulunduğunu anlatan Aksoy, “Görev yaptığımız yerlerde birçok krizle karşılaştık ve bu krizlerin farklı noktaya taşınmaması için kamuoyunu zamanında ve doğru bilgiyle donatmanın çok önemli faydalarını gördük” diye konuştu.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Birçok önemli çalışmaları olduğunu fakat vatandaşın ve kamuoyunun bazen bunlar hakkında bilgi sahibi olmadığını gördüklerinin altını çizen Vali Aksoy, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Büyük emeklerle ortaya konan birçok proje ve çalışmanın kurumsal iletişim kanallarının açık olmaması nedeniyle yeterince anlatılamadığını görüyoruz. Bu bakımdan kurumsal iletişimin, hem kamunun yaptığı çalışmaların kamuoyuna anlatılması bakımından hem de kamuoyunun aydınlatılması bakımından birçok önemli faydası var. Bu anlamda da BİK’in yürüttüğü bu çalışma büyük önem taşımaktadır.”

“Eğitim programı kurumlar arası ilişkilere ve hakla ilişkilere olumlu yansıyacaktır”

BİK Genel Müdürü Yakup Karaca ise, Kurum olarak 1961 yılından bu yana kamuya ait resmi ilanların gazetelere dağıtımında aracılık görevini üstlendiklerini ifade ederek, binin üzerinde gazete ve dergiye resmi ilan yoluyla ciddi katkı sunduklarını söyledi.

Son yıllarda gazetelerin hem dijital dönüşümlerinin sağlanması hem de başta nitelikli personel istihdamı olmak üzere yapısal sorunlarının çözümü noktalarında önemli projeler gerçekleştirdiklerini vurgulayan Karaca, “Bu eğitimle kurumsal sorumluluğumuzun yanında sosyal sorumluluk anlayışımızın gereğini de yerine getirmiş oluyoruz. Bu yıl ilk olarak Van’da, ardından da İstanbul’da, Valiliklerimizin ve Kalkınma Ajanslarımızın desteği ile kamu kurum ve kuruluşlarımızın halkla ilişkiler, iletişim gibi servislerinin çalışanlarına yönelik kurumsal iletişim eğitimleri düzenledik. Böylece, hızla değişen teknolojik gelişmeler karşısında yeni metot ve yöntemlerin neler olduğu konusunda bilgilendirmede bulunmuş olduk. Bu eğitimler, aynı zamanda kurumlarımızın dolaylı ve doğrudan halkla olan ilişkilerine de olumlu yansıyacaktır. Kurumlarımızın kendi iç işleyişine, kurumlar arası ilişkilerine de farklı bir bakış açısı getirmiş olacağımızı düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

Arşivlerdeki resmi yazışmalar elektronik ortamda yeniden gün ışığına çıkacak

Kurumsal iletişimin sadece iletişimde kullanılan modern araçları kapsamadığını, bunun içerik boyutunun da olduğunu belirten Karaca, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Resmi yazışmalar bunların ilk akla gelenleri. Kurumların çeşitli faaliyetlerini kamuoyuna paylaşırken kullandıkları basın bültenlerinin hazırlanması ve bunların etkili yollardan paylaşılması. Hayatım boyunca hep içimi çektiğim bir hadise; bizler Türkiye Cumhuriyeti ile birlikte Osmanlı’dan çok önemli bir bürokratik deneyim bir miras devraldığımızı ancak bu mirasın ne yazık ki Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren 1950’li, 1960’lı yıllara gelince zaman içerisinde eridiğini ve bunun bir daha geri dönmemek üzere sanki arşivlerde gizli ve saklı kaldığı gibi bir korkuyla yaşadım. Gerçekten Osmanlı bürokrasisine baktığımız zaman hem resmi evrak kayıtlarına, hem de içeriklerinin oluşturulmasına bakarsak, bunlara başlı başına bir şaheser dersek abartmış olmayız. Fakat bu tecrübe unutulmuş, terk edilmiş durumda.

İçinde bulunduğumuz bilişim çağı, teknolojik ilerlemeler, bu mirası tekrar keşfedip başta bürokrasi olmak üzere tekrar bunların ilgililerine hatta sivil vatandaşlara dahi bu imkânların sağlanabileceği fikri bize ilham vermiş durumda. Önümüzdeki yıllarda bugünkü eğitim programından da cesaret alarak, hem Osmanlı dönemine ait hem cumhuriyetimizin ilk yıllarına dair arşivlerimizdeki resmi yazışmaların, güzel bir elektronik veri tabanını oluşturma ve bunu başta bürokrasimiz olmak üzere umumun istifadesine sunma niyetimiz var.”

“İletişim, devletlerin işleyişinde önemli unsurlardan biri”

Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu da doğru, hızlı ve etkili iletişimin önemine değinerek, BİK tarafından düzenlenen kurumsal iletişim eğitim programının önemli yararları olacağına inandığını ifade etti.

İstanbul Vali Yardımcısı Mehmet Ali Özyiğit ise, eğitim programının içerik itibarıyla oldukça tatmin edici olduğunu ifade ederek, “İletişim, insanların kurumların ve devletlerin işleyişinde ana unsurlardan birisidir çünkü ne yaptığınızı, nasıl yaptığınızı, nereye gideceğini bilmek ancak iletişimle mümkündür. Ülkelerin ve milletlerin bugün itibariyle yarışı ya da savaşı sadece cephede, alanda ve savaş meydanlarında olmuyor, artık daha çok uzaktan ve bilgi ağırlıklı olmaya başladı” dedi.

“Yeniden tarihin öznesi olabilmek nitelikli insanla mümkün”

BİK Yönetim Kurulu Üyesi ve Başbakan Başdanışmanı Adnan İnanç bir insan ne kadar kaliteli ve ne kadar bilgili ise yaptığı işin kalitesinin de o oranda olacağını dile getirerek, “Biz eğer tarih içerisinde kendi değerlerine yabancılaştırılmış, sürgün edilmiş bir toplum olarak yeniden tarihin öznesi olmaya aday olacaksak, yeniden soruları biz soracaksak bunun da ancak nitelikli insanlarla mümkün olduğunu hatırlatmak istiyorum. Dolayısıyla Basın İlan Kurumu’nun insanların derinliğine, niteliğine olan katkısından dolayı da ayrıca memnunum. Basın İlan Kurumu’nun bu çalışmalarının dönem aralığının daha kısa periyotlarla devam etmesini,  yılda bir defa değil en az yılda iki defa yapılmasını arzu ediyorum. Bu programın düzenlenmesinde emeği geçen arkadaşların hepsini tebrik ediyorum” diye konuştu.

Törene, Doğu Marmara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Mustafa Çöpoğlu, İstanbul İl Müftüsü Prof. Dr. Hasan Kamil Yılmaz, Darıca Kaymakamı Ömer Karaman, Darıca Belediye Başkanı Şükrü Karabacak, BİK Yönetim Kurulu Üyeleri Mustafa Arslan, Ahmet Özdemir, BİK Genel Müdür Yardımcıları Cem Elçin ve Dr. Mustafa Canbey, TRT İstanbul Bölge Müdürü Abdülhamit Avşar. AA Bölge Müdürü Hüseyin Altınalan ile yerel mülki erkân ve BİK çalışanları katıldı.