Ramazanda sindirim problemine karşı kefir

Ramazanda uzun süren açlık ve sonrasında bir anda yemek yemek sindirim sistemi problemlerine neden olabildiği gibi enerjinizi de düşürebiliyor. Ayrıca uzun süreli açlık nedeniyle sıvı alımı da kısıtlanıyor. Bu sebepten Ramazan Ayında en çok dikkat edilmesi gereken hususlardan biri de sağlıklı beslenme. Uzmanlar susuzluğa karşı bol bol salatalık, sindirim problemine karşı da kefir tüketimini öneriyor.

Eklenme: 18 Mayıs 2018 - 10:27 / Son Güncelleme: 18 Mayıs 2018 - 10:27 / Editör: Büşra Kılıç

Buket KÖSE- Denge Gazetesi- Uzman diyetisyen  Yağmur Yaşar, iftarda aşırı oranda tatlı tüketiminin zararlarını da hatırlatarak, “Yiyecekler bizim yakıtımızdır. Ama 16 – 17 saat aç kalınca yakıt koyamıyoruz ve metabolizma yavaşlıyor. Çünkü yiyecekleri sindirebilmek emebilmek için de enerji harcıyoruz. Metabolizmanın yavaşlaması bir dezavantaj tatbikî ama diğer taraftan olumlu yönlerden neler var. Tıp diyor ki biz aralıklı oruç tuttuğumuz zaman beden kendini resetliyor yani daha olumlu, sağlıklı hale gelebiliyor diyor” dedi.

“SALATALIK SUSUZLUĞU AZALTIR, KEFİR SİNDİRİMİ DÜZENLER”

Sahura mutlaka kalkılması gerektiği ve tuzlu yiyeceklerden uzak durulması gerektiği uyarısında bulunan Yaşar, “Sahura muhakkak kalkılması gerekiyor. Sahurda tüketebileceğiniz besinler arasında mutlaka protein kaynaklı ürünler, peynirler, yumurtalar süt ve ürünleri tüketilmeli mümkün oldukça az tuzlu tüketilmelidir. Yanında mutlaka alınması gereken vücudun bir karbonhidrat ihtiyacı var ekmeklerden, yulaf ezmesi gibi tahıllardan alabiliriz. 3 dilim ekmek hakkınız olur bunu avuç ayası genişliğinde pideden yana 2 dilimini de tam buğday ekmeğinden yana kullanabilirsiniz. Zeytini tercih etmezseniz daha iyi olur ama kendi yaptığınız tuzsuz zeytinse kullanabilirsiniz. Sahur bitip ezan okunana kadar su içeriz ama vücut kendi dengesini sağlayabilmesi için de içilen suyu çıkarmak zorunda kalıyoruz. Bu durumun yaşanmaması için suyu yudumlayarak içip yanında da sınırsız salatalık yiyebilirsiniz. Salatalık gün içinde susamınızı azaltır. İftarda da suyla, hurmayla istediğinizle açabilirsiniz hazımsızlık sorununuz varsa sudan sonra kefirde kullanabilirsiniz. Sonrasında muhakkak çorba olsun ama kaşar falan rendelemeyin daha sonra 10-15 dakika kadar mola verin kendinizi daha iyi hissetmeniz için bekleyemem diyorsanız salatayla devam edebilirsiniz. Muhakkak iftarda protein kaynaklarından bir şey olsun et, tavuk, balık yoksa peynir yumurta kullanılmalı nohut, fasulye, barbunya tercih edilebilir. Ara öğünlerde de tatlı ihtiyacını meyveyle sağlana bilir. Meyvenin yanında süt ya da kefir olabilir, iki top dondurma olabilir. Ceviz, badem, fındık bir avucu geçmeyecek şekilde kullanılabilir” diye konuştu.