Yerel Gazetelerde Reklamcılığın Geliştirilmesi Eğitim Programı tamamlandı

Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Yakup Karaca, “Kurum olarak hem gazetelerimizin kağıt nüshalarının kalitesini ve tirajlarını artırmaya çalışıyoruz hem de gazetelerimizin dijital yayıncılığını güçlendirmek istiyoruz” dedi.

Eklenme: 16 Eylül 2017 - 18:05 / Son Güncelleme: 16 Eylül 2017 - 20:20 / Editör: Ferhat Esnek

Basın İlan Kurumu tarafından Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUZKA) işbirliğiyle 13-16 Eylül 2017 tarihleri arasında düzenlenen “Kastamonu-Çankırı-Sinop İllerindeki Yerel Gazetelerde Reklamcılığın Geliştirilmesi Eğitim Programı” sona erdi. Eğitim programına katılanlara sertifikaları Kastamonu Doğa Kültür Köyü’nde düzenlenen törenle verildi.

Törende konuşan Kastamonu Valisi Yaşar Karadeniz, herhangi bir meslekte başarılı olmak isteniyorsa mutlaka gelişmeye açık olunması gerektiğini belirterek, “Gerek KOSGEB gerekse Kalkınma Ajansımız basın kuruluşlarımızla el ele vererek, basın mensuplarımızın ihtiyaç duyduğu eğitimleri de mutlaka vermeye devam etmeleri gerektiği kanaatindeyim. Çünkü herhangi bir meslekte sadece gazetecilikte değil, ayakta kalmanın yolu devamlı ve devamlı gelişmeye açık olmakta ve kendini yenilemekten geçiyor. Çünkü dünya gelişiyor. Bu gelişme içerisinde elbette elde edindiğimiz tecrübeler oldukça önemlidir. O tecrübeler bizim her günümüzü bir gün öncesine göre bir adım daha öteye götürüyor. Ama sadece kendi tecrübelerimiz yeterli olmayabiliyor, başkalarının da edindiği tecrübeler var. Onlardan da bilgi sahibi olmamız, onlara kendi mesleğimize, kendi yoğurt yiyişimizin üzerine eklememiz gerekiyor. Üçüncü olarak da tüm bu tecrübelerden istifade ederek o meslekle ilgili bilim dallarındaki gelişmeleri takip etmek gerekiyor. İşte bunların hepsini yan yana getirebilmemiz de zaman zaman bu tip eğitimlerin düzenlenmesine bağlıdır” ifadelerini kullandı.

“İnternet ortamında gelir sadece yerel olmakla sınırlı kalmayacak”

Bu tür çalışmalarla yerel basının daha da gelişeceği kanaatinde olduğunu ifade eden Vali Karadeniz, yazılı basının bundan 50-60 yıl öncesinde çok fazla rakibi olmadığını, bu sebepten ötürü yoluna rahat bir şekilde devam edebildiğini anlatan Vali Yaşar Karadeniz, konuşmasını şöyle tamamladı:

“Önce televizyon çıktı; pastaya televizyonlar ortak oldu. Şimdi aynı şekilde dijital ortam, internet ortamı, sosyal medya reklam pastasından önemli bir pay almaya başladı. Dolayısıyla yerel basınımızın da o pastanın içine dahil olması ve o pastadan sağlayacağı gelirleri aktarmanın yollarına bakması, faaliyetlerini geliştirmeleri ve giderlerini sağlamaları açısından önemli bir katkı sağlayacaktır. Üstelik internet ortamında, sosyal medyadan sağlanacak gelir sadece yerel olmakla da sınırlı kalmayacak. Eğer orada başarılı olunursa bütün Türkiye’den hatta belki yurtdışından bile reklam geliri temin edinebilecek bir ortamdır. Yeter ki orada ilgi çekecek veya orada başarılı olunabilecek faaliyetlerin içine girilmesi, ona yönelik yayıncılığın yapılması önemli olduğunu düşünüyorum.”

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

“Kastamonu’daki birlik ve beraberlik ruhunu takdir ediyoruz”

BİK Genel Müdürü Yakup Karaca ise, şehre ikinci kez geldiğini anımsatarak, Kastamonu’da gazetelerin ve gazetecilerin bir cemiyet etrafında birleşmesinin Kurum işleyişi yönüyle de çalışmaları rahatlattığını söyledi.

Karaca, “Sizler de biliyorsunuz, kimi yerlerde iki hatta üç gazeteci cemiyeti var. Bu şekilde çalışmaktan gerçekten zorlanıyoruz. Zira amacımız herkese eşit mesafede durup, kendilerine sunabileceğimiz ne hizmet varsa bunları aktarmak. Bu sayının fazlalığı yönüyle bunun pek de mümkün olmadığı ortadadır. O nedenle Kastamonu’daki birlik ve beraberlik ruhunu takdir ediyoruz” diye konuştu.

Kurtuluş Savaşı’nda verilen mücadeleyle özdeşleşen gazeteci Hüsnü Açıksöz’ün başlattığı geleneğin devam etmesinin de her türlü takdirin üzerinde olduğunu belirten Karaca, Kastamonu Belediyesi’nin Turan Topçuoğlu Şehir Parkı’nda yer alan bir binayı Gazeteciler Cemiyeti’ne tahsis etmesinin aynı zamanda mesleki hizmet kalitesinin artmasına da vesile olacağını ifade etti.

“Dijital gelişmelerin ortaya koyduğu sonuçları görmezden gelemeyiz”

Üç şehrin gazetelerinde reklamcılığın geliştirilmesine yönelik düzenlenen eğitim programının sonuna gelindiğini kaydeden Karaca, sözlerine şöyle devam etti:

“Analog dönemden dijital döneme geçiş sürecinde basın sektörümüzün yanında olmak ve olası sorunlara karşı birlikte hareket etme noktasında gayret gösteriyoruz. Gazetecilik kalitesinin yükseltilmesi konusunda sürekli telkinde bulunuyoruz. Dijital yayıncılığa geçişin sağlanması, rakip gibi görülen bu alanda da söz sahibi olunmasını istiyoruz. Bu bir çelişki gibi görülebilir, ancak asla bir çelişki değil. Hayatın akışı bu ve şartlar bizi oraya götürüyor. Yani dijital gelişmelerin ortaya koyduğu sonuçları görmezden gelemeyiz. Bunu elimizden geldiği kadar hem görev alanımızdaki gazetelere hem de valilik görev alanındaki gazetelere anlatmaya çalışıyoruz.”

Dijitalleşmenin önüne geçmenin mümkün olmadığının altını çizen Karaca, Basın İlan Kurumu’nun son beş yılda bilişim altyapısına yaptığı yatırımlar ile resmi ilan alımı ve gazetelere dağıtımının dijital ortamda gerçekleştirilmeye başlandığını bildirdi.

“Dijital yayıncılık, analog yayıncılığın önüne geçmiş durumda”

Böylece her anlamda ciddi bir tasarrufun elde edildiğini anlatan Karaca, “Sizlerden internet sitelerinizi açmanızı isterken, diğer yandan ek gösterge vererek maddi destek sağladık ve bu işi külfetsiz yapmanızı sağladık. Tabi az önce de bahsettiğim gibi aynı ikilemi yaşıyorsunuz.  Kısacası Kurum olarak hem gazetelerimizin kağıt nüshalarının kalitesini ve tirajlarını artırmaya çalışıyoruz hem de gazetelerimizin dijital yayıncılığını güçlendirmek istiyoruz. Tek derdimiz bu sürecin sorunsuz atlatılması. Kalkınma Ajansları, KOSGEB, İŞKUR ve çeşitli odalarımızda gerçekleştirdiğimiz projelerin gayesi de sizlere yardımcı olmak” dedi.

Dijital yayıncılığa geçilmesinin ardından resmi ilan yayıncılığının asla sona ermeyeceğini, aksine alınmaya çalışılan tüm önlemlerin bunun devamını sağlamaya yönelik olduğunu anlatan Karaca, “Bunun için tabi ki dijital yayıncılık altyapımızın kurulmuş ve tıkır tıkır işliyor olması lazım. Bu projeler ve sizleri yönlendirmeye çalıştığımız, telkin ettiğimiz hususların özeti bundan ibarettir. Bundan asla çekinmeyelim, korkmayalım. Basın İlan Kurumu Genel Müdürü olarak bu işleri gündeme getirdiğimiz günden beri hep şunu söyledim: Basın İlan Kurumu 1961 yılında kurulduğunda resmi ilanların yayılış mecrası olarak gazeteler seçilmiş idi. Bu tesadüfi bir seçim değil, o zaman revaçta olan, en fazla tirajı olan gazetelerdi. Onun için seçildi. Bugün dijital yayıncılık analog yayıncılığın önüne geçmiş durumda. Hangi konuda; iki temel konuda. Bunlardan birisi tiraj, diğeri de reklam gelirleri. Bunu engellemek mümkün olmadığı gibi artarak da devam edecektir” değerlendirmesinde bulundu.

KUZKA Genel Sekreter Vekili Serkan Genç

Genel Sekteter Genç ise konuşmasında  “Ajansımız tarafından ilan edilen ve 2017 teknik destek programı kapsamında Basın İlan Kurumu’muz Kastamonu Şube Müdürlüğü tarafından Ajansımıza iletilen, ‘yerelde reklamcılığın geliştirilmesi projesi’ ajansımız tarafından desteklemeye hak kazanmıştır. Bu eğitimimizi de 13-15 Eylül tarihleri arasında başarılı bir şekilde gerçekleştirme imkanımız oldu” dedi.

Başkan Babaş: Şehrimize yakışır eser oldu

Kastamonu Belediyesi tarafından Turan Topçuoğlu Şehir Parkı’nda yapılan binanın Kastamonu Gazeteciler Cemiyeti’ne tahsis edilmesi hakkında konuşan Belediye Başkanı Tahsin Babaş ise “Burayı Basın Müzesi ve Kastamonu Gazeteciler Cemiyeti yapalım’ dedik. O şekilde yola çıktık ve şuanda Turan Topçuoğlu Şehir Parkı’nda çok güzel bir binayı inşa ettik. İddia ediyorum, Türkiye’de bir benzeri varsa yarışmaya katılabiliriz. Biz yarışmalarda zaten hep birinci oluyoruz da onla da bir yarışalım. Buradan da söyleyelim bütün Türkiye’deki gazeteciler cemiyetlerine. Gerçekten mükemmel bir bina yaptık ve Gazeteciler Cemiyeti’miz burada geçmişini, geleceğe oradan taşımaya devam ediyor. Güzel bir faaliyet sürdürüyorlar” diye konuştu.

“Her konuda Türkiye’de ileri bir belediye veya şehiriz” diyen Başkan Babaş; “Bakın daha geçen gün bütün iller arasında Türkiye birincisi seçildi. Bundan iyi reklam daha ne olur? Her gün basın. Çok güzel bir malzeme. Başkasında o kadar olduğunu zannetmiyorum, Türkiye birinciliği bu. Yine, bakın mesela geçen sene Türkiye’de Hentbol Bayan Takımı Türkiye Şampiyonu oldu. Avrupa ikincisi oldu. Bunlar reklamdır. Benim gördüğüm kadarıyla hem ilin reklamıdır hem de yerelin Türkiye ve Dünya çapındaki en güzel reklamlarıdır. Ben iddia ediyorum yine; belediyecilik açısından Türkiye’de yarışan, önde giden belediyelerden birisiyiz. Karşılaştırma yapmak lazım” ifadelerini kullandı.

Sertifika törenine, Belediye Başkanı Tahsin Babaş, KUZKA Genel Sekreter Vekili Serkan Genç, Kastamonu Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Erkan Yılmaz ile gazeteciler katıldı.

Konuşmaların ardından, eğitime katılan 30 kişiye sertifikaları verildi.