Türkiye’deki gençlerin sosyal medya ve medya takip alışkanlıkları

Türkiye Gençlik STK’ları Platformu tarafından hazırlanan Türkiye’nin Gençleri Araştırması’nda günümüzde 15-30 yaş arası nüfusun sosyal medya eğilimleri raporlandı.

Eklenme: 9 Kasım 2018 - 09:47 / Son Güncelleme: 9 Kasım 2018 - 9:53 / Editör: Ferhat Esnek

GENAR’ın, Türkiye’nin yüzde 25.3’lük kısmını kapsayan 15-30 yaş arası genç nüfusun ne düşündüğünü ortaya koyan araştırması 8 bin gençle yapıldı.

Araştırmada Türk gençliğinin genel profili, değer yargıları, eğitim ve iş hayatına bakışı, kültür-sanat faaliyetlerine katılımı, Sivil toplum kuruluşlarına üyelik, STK’lardan beklentileri, bilgi edinme kaynakları, politik tutum belirlemelerine etki eden faktörlerin neler olduğu, boş zamanlarını nasıl değerlendirdiği, kendilerini nasıl tanımladıkları, ülkeleriyle ilişkileri ve ülkelerine ilişkin yargıları, bu yargıları belirleyen faktörlerin neler olduğu bilimsel verilerle ortaya konuldu.

Araştırmada ‘Gençlerin sosyal medya ve medya takip alışkanlıkları’ bölümü ise dikkat çekti.

Araştırmaya katılan gençlerin tamamına yakını sosyal medya kullanıyor. Yüzde 42,6’lık oranla en çok tercih edilen sosyal medya uygulaması İnstagram.

Peki gençleri sosyal medyayı neden kullanma ihtiyacı duyuyor, paylaşımlarıyla kendilerini ifade edebiliyorlar mı, en çok hangi TV ve haber kanalını izliyor, hangi dizileri takip ediyor?

İşte bu soruların cevapları;